czwartek, 11 lipca 2019

Drożdżowe rogale z jagodami

Sezon jagodowy w pełni. Korzystajmy z okazji, że w lasach jest pełno tych pysznych owoców i przygotowujmy  z nich pyszne ciasta i desery. Na jutrzejsze śniadanie polecam pyszne drożdżowe rogaliki z jagodami. Są miękkie i puszyste. Doskonale smakują ze szklanką świeżego mleka.



SKŁADNIKI:

¾ szklanki mleka,
30g drożdży,
1,5 łyżki cukru,
1 jajko,
1 żółtko,
50g masła,
400g mąki,
szczypta soli,
300g jagód świeżych lub mrożonych,
jajko do posmarowania,
cukier waniliowy do posypania.

PRZYGOTOWANIE:
1. W ciepłym mleku rozpuszczam drożdże oraz cukier. Odstawiam na 10 minut do wyrośnięcia. Mąkę przesiewam do miski. Wlewam rozczyn. Dodaję jajko, żółtko, sól oraz rozpuszczone masło. Mieszam. Stopniowo przesiewam mąkę. Wyrabiam ciasto. Odstawiam na 30 minut do wyrośnięcia.
2. Wyrośnięte ciasto wykładam na stolnicę. Rozwałkowuję tworząc okrąg. Ciasto kroję na trójkąty. Na każdy kawałek ciasta kładę porcję jagód. Ciasto zwijam tworząc rogaliki. Rogale układam na blaszce. Smaruję rozkłóconym jajkiem i posypuję cukrem waniliowym. Piekę około 30 minut w temperaturze 170 stopni.

2 komentarze:

  1. Wyglądają naprawdę smakowicie, ale nie wiem, czy poradziłabym sobie z ich wykonaniem. Jeszcze nigdy nie robiłam niczego z ciasta drożdżowego i mam wrażenie, że mogłaby przydać mi się stolnica W mojej kuchni niestety nie mam odpowiedniego blatu.

    OdpowiedzUsuń