sobota, 16 maja 2015

Ciasto Hawana

Do weekendowej kawusi polecam pyszne ciasto Hawana. Ciasto to jest jednym z najlepszych ciast jakie jadłam w ostatnim czasie. Beza kokosowa, ananas i  rum to dla mnie połączenie doskonałe. 



SKŁADNIKI:
Biszkopt: 
3 jajka,
1/2 szklanki cukru,
1 szklanka mąki,
4 łyżki oleju,
1/2 łyżki proszku do pieczenia,
1/2 łyżki octu,
Beza kokosowa:
4 białka,
2/3 szklanki cukru,
20 dag wiórków koksowych,
Poncz:
100ml rumu,
sok z połowy cytryny,
Masa:
1/2 litra mleka,
2 żółtka,
2 łyżki mąki pszennej,
2 łyżki mąki ziemniaczanej,
1 opakowanie cukru waniliowego,
2,5 łyżki cukru,
1 kostka masła,
1 puszka ananasa.
Dodatkowo:
1 tabliczka gorzkiej czekolady,
2 łyżeczki mleka.

PRZYGOTOWANIE:
1. Biszkopt: Białka ubijam na sztywną pianę. Nadal ubijając stopniowo dodaję kolejno cukier, żółtka, olej, mąkę, ocet i proszek do pieczenia. Ciasto wylewam na blaszkę (wymiary 24cmx24cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Piekę 30 minut w temperaturze 180 stopni.
2. Beza kokosowa: Białka ubijam na sztywną pianę. Stopniowo dodaję cukier. Wsypuję wiórki kokosowe i delikatnie mieszam łyżką.  Masę przekładam na blaszkę wyłożoną folią aluminiową. Piekę 30 minut w temperaturze 180 stopni. Z przestudzonego ciasta zdejmuję folię. 
3. Masa: Z mleka odlewam 1/2 szklanki. Pozostałe mleko gotuję razem cukrem i cukrem waniliowym. W odlanym mleku mieszam mąki i żółtka. Masę wlewam do gotującego się mleka. Mieszam i gotuję 2 minuty. Budyń odstawiam do przestudzenia. Masło ucieram na puszystą masę. Stopniowo dodaję zimny budyń, ucieram. Ananasa odsączam z zalewy i kroję w kostkę. Owoce dodaję do masy i mieszam.
4. Poncz: Rum mieszam z sokiem z cytryny. Ponczem nasączam biszkopt.
5. Na biszkopt wykładam masę z ananasem, wyrównuję. Na masie układam bezę kokosową. Czekoladę rozpuszczam z mlekiem nad kąpielą wodną. Na wierzchu ciasta robię z polewy esy floresy. Ciasto wstawiam na 2 godziny do lodówki.

23 komentarze:

  1. wyglada pieknie , musze wypróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kokos i ananas to jedno z lepszych połączeń, bo w końcu nie ma jak pinacolada! :)
    Poza tym wygląda tak pięknie, musi być lekkie i wilgotne - czyli moje ulubione :) Wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis i ładna dekoracja, ja dziś też robiłam ciacho z dekoracją bzu, ale fioletowego :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie egzotyczne smaki, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę masę rozumiem z góry bezowa piekę osobno? I po upieczeniu dopiero kładę na wierzchu ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  6. Robię podobne, nie dodaję tylko rumu. Wersja z rumem mnie kusi lecz póki co muszę się wstrzymać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ciasto można zrobić bez rumu lub zastąpić go wódką lub spirytusem :)

      Usuń
  8. Pyszne ciasto warto spróbować ,zapomniałam o nim ,dziękuje za przypomnienie , napewno zrobię je na święta

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam takie ciasto, tylko do masy ananasowej zużyty był też sok z puszki.Nic się nie zmarnowalo A i smak był intensywniejszy. Widział ktoś ten przepis :)?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ciasto ja nie dodaje rumu i też pycha,a czy beza się nie łamie, bo mi czasami tak, nie wiem dlaczego 😞

    OdpowiedzUsuń
  12. A jaka wielkość blachy jest tu preferowana ?🤔

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pięknie i pysznie niedługo mam urodziny więc wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam i jest pyszne <3 super przepis

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto krem ugotować nie na mleku a na wodzie odlanej z brzoskwiń- pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ponowię pytanie, jaka blacha?

    OdpowiedzUsuń
  18. Na jakiej wielkości blaszce jest to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  19. A niech tam rośnie,trudno�� Wygląda tak pysznie,że koniecznie trza wypróbować!☺

    OdpowiedzUsuń
  20. A niech tam rośnie,trudno😉 Wygląda tak pysznie,że koniecznie trza wypróbować!☺

    OdpowiedzUsuń