niedziela, 18 grudnia 2016

Kołacz drożdżowy z serem

Smak dzieciństwa kojarzy mi się między innymi z kołaczem drożdżowym z serem. Ciasto to doskonale smakuje ze szklanką ciepłego mleka lub kakao. Warto je przygotować. 


SKŁADNIKI:
Ciasto:
200 ml mleka,
1 jajko,
1 łyżka cukru,
szczypta soli,
20g drożdży,
1,5 łyżki margaryny,
2,5 szklanki mąki,
Masa serowa:
250g sera białego,
1 jajko,
1 żółtko,
50g masła,
1 opakowanie cukru waniliowego,
1 łyżka cukru kryształu,
50g Rodzynek Królowej HELIO,
Kruszonka,
1 łyżka masła,
4 łyżki cukru,
4 łyżki mąki,

PRZYGOTOWANIE:
1. Ciasto: W ciepłym mleku rozpuszczam drożdże oraz cukier. Dodaję jajko oraz sól. Mieszam. Stopniowo do masy przesiewam mąkę oraz wlewam rozpuszczoną i przestudzoną margarynę. Dokładnie wyrabiam ciasto. Oprószam mąką i odstawiam na 50 minut do wyrośnięcia.
2. Masa serowa: Masło razem z jajkiem, żółtkiem, cukrem i cukrem waniliowym ucieram na puszystą masę. Dodaję pokruszony ser oraz rodzynki. Ucieram.
3. Kruszonka: Z masła, mąki i cukru zagniatam kruszonkę.
4. Wyrośnięte ciasto wykładam na tortownicę o średnicy 26 cm. Na ciasto wykładam masę serową. Wyrównuję. Wierzch ciasta posypuję kruszonką. Ciasto piekę około 50 minut w temperaturze 165 stopni.



Do przygotowania ciasta wykorzystałam Rodzynki Królowej, które otrzymałam do testowania od firmy HELIO. Rodzynki HELIO nadają wypiekom dodatkowych walorów smakowych. Warto je wykorzystać do przygotowania świątecznych ciast.

  

4 komentarze:

  1. całe wieki nie jadłam kołacza.... skusiłabym sie na duży kawałek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też dawno go nie jadłam, ale od tego szybko bym się nie oderwała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypiek mojej babci I jeszcze posypany czarnuszka, nie jadlem go z 30 lat

    OdpowiedzUsuń
  4. No zaraz bede dzialal w tej sprawie gdyz koronawirus szaleje i nie ma co robic w domu. Mam nadzieje ze wyjdzie taki jak przed laty.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń