wtorek, 11 sierpnia 2015

Sałatka pieczarkowo-paprykowa na zimę

Powoli zaczynam przygotowywać zapasy na zimę. Tym razem zrobiłam sałatkę z pieczarkami i papryką. Sałatka doskonale nadaje się jako dodatek do obiadu. Do przygotowania sałatki wykorzystałam ocet fermentacyjny spirytusowy, który otrzymałam od firmy JAMAR.


SKŁADNIKI:
1 kg pieczarek
1 kg papryki czerwonej
1 kg cebuli
1/2 łyżki soli
Zalewa:
1 litr wody
2/3 szklanki octu spirytusowego 10% JAMAR,
2/3 szklanki cukru
5 ziaren ziela angielskiego
3 liście laurowe
1/2 łyżki soli


PRZYGOTOWANIE:
1. Paprykę oczyszczam z gniazd nasiennych i kroję w paski. Cebulę obieram i kroję w kostkę. Paprykę razem z cebulą solę i odstawiam na 3 godziny w chłodne miejsce.
2. Pieczarki oczyszczam i kroję w plasterki. Zalewam wodą i gotuję około 10 minut. Odcedzam.
3. Z podanych składników gotuję zalewę. Do gotującej się zalewy wrzucam odciśniętą z nadmiaru soku paprykę z cebulą. Gotuję 5 minut. Następnie dodaję pieczarki. Razem gotuję kolejne 5 minut.
4. Gorącą sałatkę przekładam do słoików, zakręcam. Pasteryzuję 20 minut.



Do przygotowania sałatki wykorzystałam ocet fermentacyjny spirytusowy 10%, który otrzymałam do testowania od firmy Jamar. Ocet ten doskonale nadaje się do przygotowania przetworów na zimę. Nadał mojej sałatce odpowiedniej kwaśności i smaku. To idealny dodatek zarówno do przetworów, jak i innych potraw, szczególnie przygotowywanych na zimno. Ocet można z powodzeniem wykorzystać do surówek, wytrawnych galaretek czy marynat. Produkt jest wart polecenia i zakupu.
Serdecznie zachęcam do zakupu produktów firmy Jamar, firma oferuje wiele wspaniałych produktów, niezbędnych w każdej kuchni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz