środa, 20 maja 2015

Sernik tradycyjny z rodzynkami

Dziś zapraszam Was na pyszny tradycyjny serniczek. Sernik ten króluje w moim domu odkąd tylko pamiętam. Kiedyś piekła go moja mama, dziś piekę go ja. Sernik zawsze się udaje, jest delikatny i puszysty. 


SKŁADNIKI:
Ciasto kruche:
1,5 szklanki mąki
5 dag masła,
5 dag margaryny,
3 żółtka,
1,5 łyżki cukru,
1 łyżka cukru waniliowego,
2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Masa serowa:
1,5 kg sera białego,
1/2 kostki masła,
10 jajek,
1 szklanka cukru,
1 opakowanie cukru waniliowego,
1 opakowanie budyniu śmietankowego,
1,5 łyżki mąki krupczatki,
5 dag rodzynek MIX JUMBO ze sklepu SKWORCU

PRZYGOTOWANIE:
1. Ciasto: Mąkę łączę z masłem i margaryną. Dodaję pozostałe składniki i zagniatam ciasto. Ciasto rozwałkowuję i wykładam na blaszkę (wymiary 22x35cm) wyłożoną papierem do pieczenia.
2. Masa serowa: Masło ucieram z cukrem, cukrem waniliowym i żółtkami na puszystą masę. Dodaję zmielony ser, budyń, mąkę krupczatkę oraz rodzynki. Ucieram. Białka ubijam na sztywną pianę. Pianę dodaję do masy serowej. Delikatnie mieszam.
3. Masę serową wykładam na ciasto na blaszce. Wyrównuję. Piekę 1 godzinę w temperaturze 180 stopni. 


Do przygotowania sernika użyłam rodzynek MIX JUMBO, które otrzymałam do testowania od sklepu SKWORCU. Rodzynki te, to jedne z najlepszych rodzynek jakie do tej pory jadłam. Są duże i idealne słodkie. Stanowią doskonały dodatek do ciast, ciastek, deserów i sałatek. Polecam gorąco!!!

Serdecznie zapraszam do sklepu SKWORCU, gdzie znajdziecie wiele wspaniałych produktów. 


1 komentarz: