niedziela, 21 lutego 2016

Golonka pieczona na podpiwku

W tym tygodniu otrzymałam do testowania bardzo ciekawy napój o nazwie Podpiwek Kujawski. Nigdy dotąd nie miałam styczności z tym napojem. Kiedyś robiłam golonkę pieczoną na piwie i bardzo mi smakowała, a z racji tego, że podpiwek również jest przygotowywany na bazie chmielu postanowiłam go wykorzystać do przygotowania golonki. Eksperyment się udał w 100%. Golonka wyszła przepyszna. 



SKŁADNIKI:
2 golonki wieprzowe,
1 szklanka Podpiwku Kujawskiego,
4 łyżki oleju,
1/2 łyżki papryki słodkiej mielonej,
1 łyżeczka papryki ostrej mielonej,
1/2 łyżki pieprzu,
1 łyżeczka majeranku,
1 łyżeczka rozmarynu,
1/2 łyżeczki soli.

PRZYGOTOWANIE:
1. Podpiwek mieszam z olejem i przyprawami. Do marynaty wkładam golonki. Mięso nacieram marynatą i odstawiam na 2 godziny w chłodne miejsce. 
2. Mięso razem z marynatą przekładam do rękawa do pieczenia. Rękaw związuję i układam na blaszce. Golonki piekę około dwóch godzin w temperaturze 180 stopni. Podaję z ziemniakami i surówką.


Do przygotowania golonki wykorzystałam Podpiwek Kujawski, który otrzymałam do testowania od sklepu Komu Komu. Podpiwek Kujawski to napój bezalkoholowy, przygotowywany z chmielu i jęczmienia. Kiedyś napój ten był kultowy wśród kujawskich żniwiarzy. Doskonale gasił pragnienie podczas prac polowych. Podpiwek Kujawski ma ciemną barwę. Jego smak przypomina kawę zbożową, z lekko wyczuwalnym aromatem chmielu. Ja wykorzystałam go do przygotowania marynaty do golonki i się nie zawiodłam. Napój zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Przekonałam się, że warto próbować nowych rzeczy. 

Zachęcam do zapoznania się z ofertą produktową sklepu Komu Komu i zakupu ich wspaniałych produktów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz