wtorek, 2 czerwca 2015

Pleśniak z truskawkami

Moja kolejna truskawkowa propozycja to pleśniak. Ciasto na każdą okazję. Każdemu będzie smakować. Polecam!!!


SKŁADNIKI:
Ciasto:
65 dag mąki
1 kostki masła
1 kostka margaryny
1 szklanka cukru kryształu
1 łyżka cukru waniliowego
6 żółtek
3,5 łyżki śmietany 18%
3,5 łyżki wody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
Piana:
6 białek
3 łyżeczki kisielu truskawkowego
1 szklanka cukru
Dodatkowo:
40 dag truskawek

PRZYGOTOWANIE:
1. Mąkę przesiewam na stolnicę. Łączę z masłem i margaryną. Dodaję żółtka, cukry, śmietanę, wodę oraz proszek do pieczenia. Zagniatam ciasto. Ciasto dzielę na trzy części, jedną większą i dwie mniejsze. Do jednej z mniejszych części dodaję kakao i zagniatam ponownie ciasto. Większą część ciasta rozwałkowuję i wykładam na blaszkę (wym. 25cmx35cm). Mniejsze porcje ciasta wkładam na godzinę do zamrażalnika.
2. Białka ubijam na sztywną pianę. Stopniowo dodaję kisiel oraz cukier. Ubijam.
3. Na cieście na blaszce układam truskawki. Na owoce ścieram na tarce o dużych oczkach ciemne ciasto z zamrażalnika. Wykładam pianę, wyrównuję. Na wierzch ścieram pozostałe jasne ciasto z zamrażalnika. Ciasto piekę około 50 minut w temperaturze 180 stopni.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam pleśniaka właśnie z truskawkami. Twój wygląda pysznie (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale dawno nie piekłam tego ciasta. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dawno nie piekłam tego ciasta. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie piekłam jeszcze, ale widziałam to ciasto w wersji z jabłkami. ;)

    OdpowiedzUsuń