niedziela, 3 kwietnia 2016

Pręga wołowa smażona z cebulką

Pręga wołowa to ta cześć wołowiny, którą lubię najbardziej. Mięso zawiera dużą ilość naturalnej żelatyny, dlatego też po ugotowaniu jest bardzo miękkie i kleiste. Wywar, w którym gotujemy mięso można wykorzystać do przygotowania rosołu lub dowolnej zupy. 


SKŁADNIKI:
500g pręgi wołowej,
1 cebula,
4 łyżki oleju,
1 łyżka masła,
sól,
pieprz,
ziemniaki,
buraczki tarte ORZECH,

PRZYGOTOWANIE:
1. Pręgę wołową gotuję do miękkości. Ugotowane mięso wyjmuję i kroję na porcje. Cebulę obieram i kroję w półplasterki. 
2. Na patelnię przekładam masło oraz olej. Podgrzewam. Dodaję cebulę i mięso. Oprószam solą i pieprzem. Smażę na małym ogniu do momentu, aż mięso się zarumieni.
3. Mięso podaję z puree ziemniaczanym i buraczkami.


Mięso podałam z pysznymi tartymi buraczkami, które otrzymałam do testowania od firmy ORZECH. Buraczki ORZECH to doskonały dodatek do drugiego dania. Są bardzo dobre w smaku, idealnie doprawione. Produkt jest wart polecenia i zakupu.


1 komentarz:

  1. Mniam! Moje ulubione danie :) Ostatnio korzystalam z tego przepisu https://najlepszewkuchni.pl/przepis/prega-wolowa-w-aromatycznym-sosie-grzybowym-2505.html i wyszło super :) Jedno z lepszych dan, jakie miałam okazję przygotowywać. Polecam ci przetestować :) Ja na pewno skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń